tirsdag den 26. juli 2022

Det blev ikke Santorini denne gang.

 29.3.2022


Til gengæld havde vi en hyggelig overliggerdag på IOS inden vi rettede skuden mod Amorgos.
I sejlercafeen på IOS mødte jeg en ældre græker. Vi kom i snak. Han var gammel sømand og havde sejlet på alle de syv have. Vi talte om meget forskelligt. På et tidspunkt pegede jeg på min skulder og sagde at jeg havde fået tre corona vaccinationer og spurgte om han også havde fået det. Han kiggede på mig - jeg tror ikke han helt forstod hvad jeg sagde. Han smilede og fortalte at han da også havde nogle flotte tatoveringer på sin skulder - ha, ha, ha ;o)
På østsiden af Amorgos på en afsides liggende klippevæg, 300 meter over havet lever 3 isolerede græsk ortodokse munke i et kloster. Vi sejlede forbi og så et uforglemmelig syn - meget anderledes og på samme tid meget smukt og fascinerende.
Vi ringede med skibsklokken, men fik ikke kontakt med nogen - måske de sad i bøn?
Aftenen tilbragte vi i en fantastisk lukket lagune.
Nu går det mod Mykonos.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar